מקארתי: "לא נאפשר לרוע של המשטר האיראני לנצח"

אליהו גרין No Comments on מקארתי: "לא נאפשר לרוע של המשטר האיראני לנצח"

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, קווין מקארת'י, במליאת הכנסת: "כל עוד אני בתפקידי אמריקה תמשיך לתמוך באופן מלא במדינת ישראל"

צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, קווין מקארת'י נאם הערב (שני) במליאת הכנסת ואמר: "אין מקום שהייתי מעדיף להיות בו יותר מאשר פה איתכם חבריי היקרים. היום אני מדבר לא רק כמנהיג הקונגרס אלא כחבר אמת. אני לא זר למדינכם היפה. מאז שנכנסתי לקונגרס ב-2007, הגעתי לישראל שנה אחר שנה. בחרתי לבוא לכאן היום כדי לחגוג את הברית בין שתי המדינות שלנו ולאשרר את היחסים המיוחדים שלנו".

מקארת'י ציטט מהכרזת העצמאות ואמר: "במשך 75 שנה האומה שלכם נתקלה בהרבה איומים חיצונים, אבל ישראל שרדה ושגשגה הודות לערכים, אומץ, חסינות ונחישות. מגילת העצמאות מזכירה לנו ש75 שנה הם מצמוץ, אין עוד אומה עם היסטוריה עשירה כשלכם של 3000 שנה. לידתה המחודשת של ישראל היא לא פחות מנס מודרני ואני רוצה להודות לכם על כך. המקור לנס הזה הם האנשים בישראל".

צילומים: נועם מושקוביץ, דני שם טוב, דוברות הכנסת

מקארתי התייחס להרחבת מעגל השלום ואמר: "התקווה הכי גדולה שלי זה שהיחסים המיוחדים בינינו יהוו בסיס לשלום רחב יותר במזרח התיכון. ההתקרבות לשלום בשנים האחרונות מדהימה הודות להסכמי אברהם, הגיע הזמן שילדיכם יוכלו ליהנות משלום מתמשך. הקונגרס העביר בשבוע שעבר החלטה דו מפלגתית שחוגגת ציון 75 שנה לישראל". מקארת'י הציג את ההצעה לחברי הכנסת והעבירה ליו"ר הכנסת. מקארת'י הוסיף שהקונגרס מוכן לעבוד עם ישראל להרחבת הסכמי אברהם לשלום עם כל השכנים של ישראל.

יו"ר בית הנבחרים התייחס לאיום הנשקף מאיראן ואמר: "אנחנו מברכים על השלום אבל לא יכולים להתעלם מהאיומים עליו. לאיומים האלה יש סיבה אחת: המשטר הנוראי של איראן. 'רוב האלימות וחוסר יציבות, מגיע מהמשטר האיראני שמטפח טרור ואלימות, ומנסה להשיג נשק גרעיני. איראן רוצה לערער את המצב באזור, לא נאפשר לרוע של המשטר האיראני לנצח. אנחנו עומדים פה כתף אל כתף ויוצאים נגד התוקפנות האזורית של איראן. אנחנו צריכים להישאר מחויבים לכך שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני.

"אם נישאר מאוחדים כוחות הדמוקרטיה תמיד יגברו וינצחו. זה סוד היחסים שלנו. אנחנו שתי המדינות היחידות בהיסטוריה שנוצרו מתוך חירות ועל הבסיס שכל בני האדם שווים. הערכים שלנו הם הערכים שלכם, החלומות שלנו הם החלומות שלכם. אמריקה מודה על החברות שלה עם ישראל. אנחנו אומה טובה יותר הודות לכך, ואל לנו לשכוח את זה לעולם. אני מאמין שלישראל צפויה תקופה טובה יותר שתוכיח את הקשר רצוף בנינו. כל עוד אני בתפקידי אמריקה תמשיך לתמוך באופן מלא במדינת ישראל".



0 תגובות